اخبار داخلی, مصاحبه
شماره: 3688
1392/07/08 - 08:19
5 درصد زنان مبتلا به سقط مکرر هستند

دکتر مریم کاشانیان گفت: سقط مكرر به بروز دو تا سه سقط پی در پی اطلاق می‌شود که شیوع آن 5 درصد است وحداقل 85 درصد از زنانی که سقط جنین داشته اند، پس از آن حاملگی و زایمانی نرمال خواهند داشت.

دکتر مریم کاشانیان فوق تخصص زنان و زایمان در این باره به خبرنگار بنیان گفت:عوامل بسیاری در سقط جنین دخیل هستند و 30 درصد بارداری‌ها منجر به سقط می‌شوند. 
او با تاکید براینکه اکثر سقط ها پیش از هفته بیستم بارداری رخ می دهد،خاطرنشان کرد: سن مادر، داشتن سابقه بیش از دو یا چند سقط، ابتلای مادر به بیماری هایی از قبیل تیروئید یا بیماری های عفونی، ناهنجاری‌های کروموزومی در جنین،آلودگی‌های محیطی و استفاده از کودهای شیمیایی و سموم کشاورزی می تواند از عوامل افزایش دهنده سقط جنین در مادر باشد. 
کاشانیان با اشاره به اینکه سقط جنین شایع‌ترین عارضه بارداری است،  در ادامه گفت: درمان سقط مكرر بسته به علت آن متفاوت است و درمان‌های ایمونولوژیک و در برخی موارد اختلالات ژنی ترومبوفیلی با تجویز داروها درمان پذیر است اما اختلالات كروموزومی درمان خاصی ندارد.
وی در خاتمه گفت: ایران به لحاظ خدمات درمانی زنان و زایمان هم پای سایر كشورهای پیشرفته دنیا نظیر آمریكا و اروپا حركت می‌كند و نیازی نیست بیمار برای درمان به هیچ کشوری ارجاع داده شود.  
پایان مطلب/
©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved